.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در پی حمله شیمیایی داعش ؛
اعزام پزشک بدون مرز مازنی به کرکوک عراق + گفتگوی اختصاصی و تصاویر
شمال نیوز : دکتر عمادی که خود نیز از آسیب دیدگان و جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی می باشد اظهار داشت : مرکز اصلی حمله شیمیایی داعش روستای « تازه خرماتو » در جنوب کرکوک بوده که مردم این روستا و همه مناطق اطراف شیعه نشین است و 40 موشک شیمیایی به این منطقه اصابت کرده است .

شمال نیوز :  پزشک بدون مرز مازنی برای کمک به مجروحان حمله شیمیایی داعش به کرکوک اعزام رفت .

به گزارش شمال نیوز ،  در پی تماس دکتر عدلیه وزیر بهداشت عراق با دکتر هاشمی در خصوص درخواست کمک فوری و اعزام تیم تخصصی برای کمک و درمان مجروحان حمله شیمیایی گروهک تکفیری داعش به کرکوک که گفته می‌شود شمار زیادی از آنان را غیرنظامیان به‌ویژه کودکان تشکیل می‌دهند، هاشمی با هماهنگی و رایزنی با حوزه‌های ذی‌ربط زمینه اعزام دکتر سید ناصر عمادی و تعدادی از پزشکان متخصص را در قالب تیم پزشکی جمهوری اسلامی ایران فراهم کرد و با هماهنگی وزارت امور خارجه در کمتر از چند ساعت پس از وقوع این حادثه این پزشک ایثارگر مازندرانی و تیم همراه به عراق اعزام شدند.

در همین ارتباط وزیر بهداشت کشورمان ضمن ابراز تأسف از این حادثه گفت: وزارت بهداشت در راستای عمل به وظیفه انسان‌دوستانه خود در کمترین زمان ممکن با توجه به درخواست کمک فوری وزیر بهداشت عراق تیمی را جهت درمان حادثه دیدگان به‌ویژه کودکان اعزام و به‌طور مستمر وضعیت اقدامات صورت گرفته را رصد کرده است و براساس نیاز تیم اعزامی تجهیزات مورد نیاز نیز فراهم شده است، همچنین مقرر شد داروهای مورد نیاز در کوتاه‌ترین زمان ممکن به عراق ارسال شود.

گفتنی است ، روز چهارشنبه گذشته منطقه کرکوک در عراق توسط گروهک داعش مورد حمله شیمیایی با گاز خردل قرار گرفت که بر اثر این جنایت غیرانسانی و ددمنشانه شماری از افراد غیرنظامی به‌ویژه کودکان به‌شدت مجروح شدند.

خبرنگار شمال نیوز گفتگوی کوتاه تلفنی با دکتر سید ناصر عمادی که هم اکنون در بحبوحه حملات شیمیایی در کرکوک حضور دارد به انجام رسانده است .

پزشک بدون مرز مازنی با اشاره به حمله شیمیایی داعش به منطقه شیعه نشین کرکوک گفت : 540نفر که عموما کودک و زن بی دفاع هستند هم اکنون در خیابان ها و بیمارستان کرکوک وجود دارند که من و پزشکان همراهم لحظه ای از درمان آنان غافل نخواهیم بود .

دکتر عمادی که خود نیز از آسیب دیدگان و جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی می باشد اظهار داشت : مرکز اصلی حمله شیمیایی داعش روستای « تازه خرماتو » در جنوب کرکوک بوده که مردم این روستا و همه مناطق اطراف شیعه نشین است و 40 موشک شیمیایی به این منطقه اصابت کرده است .

این عضو هیدت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود : در مدت 3 روز حضور در این منطقه ، متوجه نوعی تغیییر در تولید سلاح شیمیایی که انشعابی از گاز خردل است و ماندگاری آن هنوز وجود دارد تا جایی که من و همراهانم بعد از 3 روز به خاطر حضور در منطقه دچار سرفه شدید و سوزش چشم و پوست شدیم و این تجربه برای بنده و همکار عزیزم آقای دکتر رشید غلامی از متخصصان بیماری های عفونی که ایشان هم از مازندران اعزام شده از نظر علمی بسیار مهم است .

این پزشک جانباز در خصوص وضعیت فعلی مناطق آلوده به شیمیایی در کرکوک می افزاید :در این شرایط همه مردم منطقه را ترک کردند و تنها بخشی از مجرحان بدحال که امکان انتقال آنان وجود ندارد در منطقه حضور دارند . داعشی ها در سه کیلومتری ما قرار دارند و صدای تک تیراندازهای آنان به گوش می رسد .

این پزشک بدون مرز از درمان 540 نفر در این مدت خبر داد و گفت : عموم مجروحان زنان و کودکان بیگناه هستند و 22 نفر هم آثار شدید جراحت و تاول دارند که ترتیبات لازم صورت گرفت اما متاسفانه برخی از آنان که بازهم از کودکان می باشند به شهادت رسیدند .

دکتر سید ناصر عمادی در خصوص علاقه مندی ساکنان منطقه به جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت : مردم منطقه جنوب کرکوک از شیعیان عراق و اکثر انان ترکمن می باشند و مردم این منطقه علاقه زیادی به ایران اسلامی دارند بطوریکه در طول مدت حضورمان تلاش می کردند با ما همراه باشند و از رهبری عزیز ، مردم و دولت ایران به خاطر حضور با سرعت و شاداب تیم پزشکی ایران  تقدیر می کردند .

وی در پایان می گوید : حضور ما در این منطقه دو روی سکه دارد . یکی پیام صلح ، مهربانی و بشر دوستی که ارمغان سلامتی برای همه جهانیان می باشد و دیگری کسب تجربه از میادین جگ برای سلامتی ملت بزرگ ایران ، زیر حملات تروریستی و شیمیایی فقط برای عراق و افغانستان و برخی دیگر از کشورها نیست و اگر به عنوان پزشک نخبه بخواهیم به عنوان منجی سلامتی برای ملت بزرگ ایران در مواقع خطر و جنگ باشیم باید امروز جسم و جان به خطر بسپاریم تا اسرار و آثار مرموز دشمن ناجوانمرد را از منظر پزشکی و علمی کشف کنیم . بدون تردید اعتقاد دارم هر روزمان سنگر است . روزی در 8 سال دفاع مقدس و امروز در خاک کشور همسایه با نیت کمک به انسان های مسلمان بیگناه و در کنار آن کسب تجربه برای نجات مردم کشورم در روزهای خطر که ان شالله همیشه ملت بزرگ ایران موفق و پیروز خواهند بود .




















 
 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

سیدولی هاشمی 25 اسفند 1394
درودبراین پزشک جانبازکه علیرغم جانبازی اش جانش رابرای مردم مسلمان عراق به خطر انداخته است.
نا شناس 25 اسفند 1394
سلام. هر بار شنیدن خبری خوش و انسان دوستانه از جناب دکتر سید ناصر عمادی برای هر انسانی موجبات شعف و خرسندی است. امیدوارم همه انسان ها بتونن در هر جا و موقعیتس که هسبن از اقای دکتر الگو بگیرن و از خدمت صادقانه به خلق خدا غافل نباشن که به توسیه بسیاری از روایت و احادیث عبادت به جز خدمت خلق نیست... دست مریزاد و خسته نباشید میگیم به اقای دکتر و از خدا می خوایم ای فرزند جضرت زهرا(ص) و سلاله نبوی در همه مراحل زندگیش موفق باشه. البته از نقش خانواده اقای دکتر هم نباید غافل بود چرا که این حرکات خداپسندانه جز با همراهی خانواده میسر نیست. اجرت با خدا جناب دکتر...
محمود 25 اسفند 1394
ماشاءالله به غیرتت
قائمشهر 24 اسفند 1394
انشاالله زنده وسالم باشید اقای دکتر شجاع وبا غیرت
ناشناس 24 اسفند 1394
احسنت بر شما جانباز سرافراز خدا قوت
نا شناس 25 اسفند 1394
عشق من دکتر عمادی عزیز
نا شناس 25 اسفند 1394
و درود بر شما که نماینده ملت هستی و اینگونه با یک اشاره به سر می دوی دکتر عمادی عزیز
حمید اسدی 25 اسفند 1394
درود خدا بر بندگان خوب خدا که طاعت معبود را در خدمت به مخلوق جستجو نموده از بذل جان و سلامتی خود نیز دریغ نمی ورزند. و درود بر جناب آقای دکتر غلامی عزیز که بلافاصله به این ندا لبیک گفتند و آنی درنگ ننمودند. جزاکم الله خیرالجزا
جوانان 26 اسفند 1394
انتقاد از دکتر عمادی عزیز
چرا حالا به این جایگاه اجتماعی و معنوی خوبی رسیده و الگوی خوب و قبولی از برای افکار نیک اندیش و علمی هستید پذیرای یک جریان و حرکت اجتماعی بزرگ در شهر و استان برای هدایت جوانهای جویای کارهای بزرگ نمیشوید. آقای دکتر خداوکیلی بسیاری مخصوصا جوانها شما را دوست دارند و دلشان میخواد بعنوان انسان دینی و عاشق مملکت و رهبری آنها را مانند خودت آدم های بزرگ ساده زیست بشردوست صاف و ساده خالص بسازی و مانند خودت تحویل جامعه بدهید. آقای ذدکتر جان چرا در انبوه جمعیت نیستید تا بیشتر از شما بیاموزیم و یا شما بیشتر از نیازهای ما بدانید اینکه جاهایی خطرناک برای کمک به مردم میروید که اصلا در خواب هم تصور نمیکنیم حالا اینجا در شهر خودت کار بسیار ساده برای شماست پس چرا با جوانها که عاشق شما هستند حالت فاصله دارید شما بیایید ببینید چطور دور شما میایند و حلقه میزنند
شمال نیوز خواهش میکنم بنویسی و به دکتر بگویید بخونه
دست شما درد نکنه
عاشق دکتر عمادی 26 اسفند 1394
آنانکه مرد سخن هستند فقط از پشت میز جملات هیجانی و سیاسی بر زبان دارند و از این و آن انتقاد میکنند از چه کنم های خود در آینده میگویند
اما
آنانکه مرد عمل هستند فقط در میدان عمل و روزگار سخت صدای پایشان شنیده میشود نه صدای زبانشان.

درود بر انسانهای عمل شهدا جانبازان و آنانکه کمک به انسانها را در سخت ترین و خطرناکترین شرایط را بجای مطب نشینی و پول سازی پذیرفتند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.291 seconds.